
 

 

   

Kendelse 

afsagt den 4. marts 2019 

 

 

Sag nr. 2019-80-0270 

 

Salix Skole 

 

mod  

   

gazetehaberler.com 

 

Salix Skole har klaget til Pressenævnet over artiklen ”Danimarka’da FETÖ bağlantili Hay 

Skolen ve Salix Skolen’e ‘etkili eğitim’de sifir puan” bragt på netavisen gazetehaberler.com 

den 24. februar 2019, idet skolen mener, at god presseskik er tilsidesat. 
 

 

Salix Skole har til støtte for klagen blandt andet anført, at artiklen indeholder ukorrekte op-

lysninger og stærke beskyldninger om, at skolen har terror-relationer. 

 

Salix Skolen har endvidere oplyst, at skolen har bedt gazetehaberler.com om at korrigere ar-

tiklens overskrift og indhold, men artiklen er fortsat tilgængelig i den oprindelige form. 

 

Pressenævnets formand, Hanne Schmidt, udtaler: 

Da netavisen gazatehaberler.com ikke er anmeldt til Pressenævnet efter medieansvarslovens 

§ 8, stk. 1, er der ikke tale om et medie omfattet af medieansvarsloven, jf. lovens § 1, nr. 3.  

 

Klagen over gazatehaberler.com hører således ikke under nævnets kompetence og afvises 

derfor allerede af den grund i medfør af medieansvarslovens § 43, stk. 2, nr. 1.  

 


