20 Artikler med emneordet “TV 2”

Sagsnummer: 13-70-00559

Skjulte optagelser og konfrontation bragt mod direktørs vilje

02-05-2014

TV 2s ”Operation X: Smarte forretninger blandt venner” handlede om firmaet Lyoness’ forretningsmetoder. TV 2 havde optaget direktøren med skjult kamera og mødte senere uanmeldt op for at interviewe direktøren, der afslog at medvirke. Normalt bør et medie respektere et afslag, men da direktøren alligevel svarede på nogle spørgsmål, og der var et misforhold mellem oplysninger på de skjulte optagelser og de officielle forklaringer, finder Pressenævnet ikke grundlag for kritik.

Sagsnummer: 13-70-00494

TV 2 får kritik for ikke at bringe resultatet af kommunens undersøgelse i en sag om et opholdssted

31-10-2013

Operation X sendte programmet “Omsorg med piller og klarsyn” og forholdt sig kritisk til opholdsstedet Startskuddet. I udsendelsen blev det sagt, at et højt pilleforbrug og clairvoyance indgik i behandlingen. TV 2 spurgte Guldborgsund Kommune, der ville undersøge sagen, men TV 2 vendte ikke tilbage for at få svarene, ligesom opholdsstedet Startskuddet heller ikke fik tilstrækkelig mulighed for at svare på, om de unge havde lidt under medicineringen. Derfor får TV 2 kritik af Pressenævnet.

Sagsnummer: 13-70-00499

Ingen kritik af TV 2 for udsendelse om franchising

30-08-2013

Programmet Operation X sendte udsendelsen ”Operation X: Fitnesskongen og rengøringsfyrsten”, og tv2.dk skrev om den og brugte samme overskrift. Både udsendelse og artikel handlede om en franchisevirksomhed. I udsendelsen medvirkede franchisetagere, der fortalte, at de har tabt penge på projektet.

Sagsnummer: 2000-0142

Ingen kritik af TV 2. Skjulte optagelser.

19-06-2001

Klager klagede over, at der var anvendt skjult kamera ved optagelserne til udsendelsen og at udsendelsen gav et misvisende og krænkende billede af foreningen samt at udsendelsen havde det formål, at stille foreningen og dens medlemmer i det dårligst mulige lys.